Farväl
Söndagen gick fort och jag tog mitt sista dopp för denna gången. På kvällen blev jag bjuden på kanin med fänkål kokad i vitt vin . Det var Helmuth som kokat och detta är tydligen en av hans paradrätter. Smakade mycket bra och Vivien hade mixat till en drink innan maten en  Mojito som hon vet att jag gillar.
Det kändes lite vemodigt när jag tog farväl men vem vet , kanske dyker jag upp här i Valle någon gång i framtiden 
Natten gick fort och på morgonen  kunde jag ta Fred Olsen färjan kl. 7.30  till San Sebastian . Kära fina Hilde kom ner till piren och vinkade av mej , så gulligt att gå upp tidigt för min skull.
Vädret var strålande och jag satt ute på däck och njöt av solen och vinden.
Ibland kan man se delfiner här , det gjorde jag på hitresan men denna morgon var inga delfiner ute och hoppade .
I San Sebastian , lite väntan på ca. 2 timmar och sen till Armas färjan . Kl. 12 anlände vi los Christianos där jag på grund av tidsbrist tog en taxi till flygplatsen. Massor av folk som köade vid incheckningsdiskarna och efter incheckningen blev jag varse att flyget var nästan 3 timmar försenat. Hur som helst kom jag fram till Düsseldorf strax innan klockan 24. där jag övernattade för att sen vid 07.10 flyga vidare till Göteborg. På Landvetter blev det flygbuss till Centralstationen och där tåg till Österäng, åtminstone trodde jag det då. I Herrljunga var det slut på tågåkandet det var ersättningsbuss till Lidköping och därifrån byte till annan ersättningsbuss . Herre min gud så många transportmedel och så många timmar på resande fot är helt slut nu efter två veckors semester. Nu ska jag nog ta och vila upp mej tills det är dags att ta tag i ett nytt äventyr.


(null)

(null)

(null)

(null)