Hemma igen
Naturligtvis kan man inte resa genom Frankrike utan att det ska demonstreras . Denna gång är det pensionsåldern som ska höjas och det retar fransmännen. Vi hade tur denna gången  och blev inte direkt berörda , utan resan genom Frankrike gick bra . Ja riktigt bra gick det väl inte eftersom vi fick ett stenskott i framrutan som gör att vi måste byta den.

(null)

När vi passerat gränsen till Tyskland stannade vi vid Konz som ligger vid Mosel. Vi hittade en plats alldeles intill floden . Här kunde vi stå över natten trots att dom egentligen inte hade öppnat än.

Dagen därpå blev det Senden och Manfred fick hälsa på sin mamma själv eftersom jag plötsligt blev förkyld igen.  Våren hade inte kommit så långt men det blommade en hel del påskliljor.

Vi stannade i tre dagar och for sen upp till Heiligenhafen . Tyvärr inte så fint väder utan regnigt och grått. Heiligenhafen är annars är ett trevligt ställe med båtar och strand .
Här finns också möjlighet att handla öl och vin till bra pris .

(null)

En restaurang hade väldigt häftiga lampor i form av fåglar och djur.

På torsdagen åkte vi till Kiel och här sken solen. Vi promenerade på gågatan och kunde konstatera att även här i Kiel står många butikslokaler tomma . Antar att näthandeln bidrar till att fysiska affärer inte lönar sig och dom som finns klumpar ihop sig i stora gallerior.
Kl 17 körde vi ombord på Stena färjan och installerade oss i vår djurhytt . Fungerar alldeles utmärkt och det finns möjlighet att rasta hunden på ett av däcken .
Sen begav vi oss till restaurangen och åt en härlig buffé som innehöll många godsaker .

(null)

Nästa morgon körde vi iland i ett totalt regnigt Göteborg. Vi blev frågade i tullen om vi hade djur och om vi anmält detta på tullverkets sida . Det hade  vi inte så då blev det chipavläsning och titt i hundpasset efter rabiesvaccination.
Sen kunde vi fortsätta vår resa mot Götene
Sammanfattningsvis
har vi varit borta i 150 dagar
Kört 9280 km
Förbrukning 1,01 l
Körtid 158 Tim
Stått på olika ställplatser och även fricampat när det passat
Haft mycket fint väder men också regniga dagar
Träffat mycket husbilsfolk från olika länder . Nu är vi tillbaka hemma igen och ser att våren har börjat komma så sakteliga även här och det glädjer oss.
På morgonpromenaden med Cissi såg vi ett tranpar som liksom vi kommit tillbaka hit från sydliga breddgrader.

(null)

Nu ska vi ordna med allt här hemma och det dröjer nog ett tag tills vi åker ut med hjulhuset som nu behöver en ordentlig översyn både innuti och utvändigt. Ska också bli så härligt att träffa alla igen.